HTML

látogató számláló

Friss kommentok

  • Ziebi: Szia, most találtam a blogra, és nagyon mosolygok, mintha mi lennénk pepitában. Nálunk: biológus, ... (2013.08.18. 20:15) az amerikaiak KEDVESEK
  • M+M: molly: Szia Ditke, köszönöm a tanácsot, ha lehet és adsz egy e-mail címet, kérdeznék még pár dolgot, ha... (2011.09.21. 00:04) extrém időjárás vol. 3.
  • isolde: Ó, én is nagyon szeretem őket, Amszterdamban voltam pár éve koncerten, nagyon jók élőben (is). (2011.06.25. 19:22) The sprawl
  • Zs. Orsi: beirtam az alberletkeresest a blogomba. ha van idod nezd meg. hatha segit nektek is a jovoben... ... (2011.06.12. 19:06) Feljegyzések az Old Spanish Trail-ről
  • Hella1975: A throw-val már itt a UK-ben is találkoztam. :) (2011.04.30. 22:57) Furcsa amerikai nyelv c. rovatunk

Linkblog

2010.12.13. 05:31 M+M: marci

Gyorsan írok egy csekket

Az amerikai filmekben gyakran látni, ahogy a gazdag főgonosz előkapja a csekkfüzetét és kiállít egy jó nagy csekket, hogy befogja a száját az akadékoskodónak. Nem gondoltam volna, hogy egyszer nekem is lesz csekkfüzetem, pedig nem vagyok se gazdag, se főgonosz.

Meglepő, hogy a világ vezető nagyhatalmában még a csekket nem szorították ki teljesen az elektronikus fizetési módozatok. Bár most már ritkább a magánember által kézzel írt csekk, cégek és egyéb jogi személyek gyakran fizetnek csekkel, és nagyon sokan csekken kapják a fizetésüket is. Nekem szerencsére elektronikusan utalják (direct deposit), de én mindig úgy érzem, hogy erről úgy beszélnek, mintha valami különlegesség lenne. De hogy mennyire nem ritka a kézzel írt csekk sem, mutatja, hogy én már legalább négy csekket írtam, mióta itt lakunk, az egyiket például a fodrásznál, mikor észrevettem, hogy nincs nálam pénz és kártyát nem fogadtak el. (A fodrász egyébként vicces volt, a tükörnek háttal kellett ülnöm és csak a végén láttam az eredményt.) Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a pénzeket még mindig nem tanultam meg teljesen (a legtöbb érmére nincs ráírva, mennyit ér, a papírpénzek pedig mind ugyanakkorák és ugyanolyan színűek), mert mindenhol lehet kártyával fizetni.

A csekk arra jó, hogy túl sok készpénz hurcolása vagy küldözgetése nélkül lehessen valakinek pénzt juttatni. A csekket csak az válthatja be, akinek a nevére szól. Mondjuk érdekes, hogy a név az egyedüli információ, semmiféle igazolványszám, anyja neve, két tanú stb. nem kell, azaz ha Kiss János elhagy egy csekket és egy másik Kiss Jánoshoz kerül, nyugodtan készpénzre válthatja. Meg persze előfordulhat, hogy írok egy csekket, pedig nincs a számlámon egy fillér sem. Ezt próbálják kiküszöbölni a mindenféle menőbb csekkfajták, a cashier's check vagy a certified check. Ezek úgy működnek, hogy mikor a pénzintézet kiállítja őket, elkülöníti az összeget egy külön belső számlán, tehát garantálja, hogy a csekket be lehet majd váltani. Igen ám, de bármikor le lehet tiltani egy csekket mondván, hogy elveszett, tehát még mindig nem olyan biztos a dolog, mintha ropogós dollár lenne az ember markában. Ezen kívül van olyan, hogy money order, amit az ember kifizet helyben (például a postán), és szintén névre szól. Ez tehát olyan, mint egy névre szóló bankjegy, de ezzel is vissza lehet élni és vissza is élnek például eBay-es tranzakcióknál.

A lakás bérleti díját úgy fizetem, hogy a bankomnál be van állítva, hogy minden hónap meghatározott napján a bank küld postán egy nevemben írt csekket a tulajdonosnak. Elképesztő, nem? Ezt be tudom persze állítani online, de a végén mégis egy papírfecni a főszereplő. A bankban meggyőztek, hogy ez a megfelelő út, mert az átutalás pénzbe kerülhet, ez meg ingyen van. A papírfecni viszont elveszhet, mint ahogy az történt is a legutóbbi alkalommal: le kellett tiltanom a csekket, és a vége az lett, hogy a tulajdonos beugrott, és... gyorsan írtam neki kézzel egy sima csekket.

Szólj hozzá!

Címkék: mindennapok furcsaságok amerikaiak


A bejegyzés trackback címe:

https://houstory.blog.hu/api/trackback/id/tr22512276

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása