HTML

látogató számláló

Friss kommentok

  • Ziebi: Szia, most találtam a blogra, és nagyon mosolygok, mintha mi lennénk pepitában. Nálunk: biológus, ... (2013.08.18. 20:15) az amerikaiak KEDVESEK
  • M+M: molly: Szia Ditke, köszönöm a tanácsot, ha lehet és adsz egy e-mail címet, kérdeznék még pár dolgot, ha... (2011.09.21. 00:04) extrém időjárás vol. 3.
  • isolde: Ó, én is nagyon szeretem őket, Amszterdamban voltam pár éve koncerten, nagyon jók élőben (is). (2011.06.25. 19:22) The sprawl
  • Zs. Orsi: beirtam az alberletkeresest a blogomba. ha van idod nezd meg. hatha segit nektek is a jovoben... ... (2011.06.12. 19:06) Feljegyzések az Old Spanish Trail-ről
  • Hella1975: A throw-val már itt a UK-ben is találkoztam. :) (2011.04.30. 22:57) Furcsa amerikai nyelv c. rovatunk

Linkblog

2011.05.21. 20:46 M+M: marci

The sprawl

sprawl (n): the disorganized expansion of an urban or industrial area into the adjoining countryside

Magyarul talán a "terpeszkedés", "burjánzás" szavak adják legjobban vissza a szó jelentését, ami szerintem nagyon jó leírását adja a városnak. Ami valójában - a downtownt leszámítva - egy óriási faluhoz hasonlít, melyet különféle utak és autópályák szabdalnak keresztül-kasul.

Az Arcade Fire nevű együttest mindenkinek melegen ajánlom, sok kritikai elismerésben és díjban részesültek már, én többek között azért szeretem őket, mert a dalok szólnak is valamiről az "I love you - You love me" tematikán túl, és még a zene is egész jó.

A zenekar frontembere és gitárosa egy testvérpár, akik Houstonban, pontosabban egy külső kertvárosban, Woodlandsben nőttek fel. Sok daluk szól a gyerekkorról, a legutóbbi albumuk címe Suburbs (Külváros), amiért megkapták az év albuma Grammy díjat. Nemrég Woodlandsben léptek fel, azon a szabadtéri színpadon, ahol gyerekkorukban jegyszedőként dolgoztak. (Az utolsó számok felé közeledve mondták is, hogy az ő idejükben ilyenkor abbahagyták a jegyek ellenőrzését, hogy aki akar a színpad közelébe mehessen, nem kellett kétszer mondani.)

Legközelebb elmesélem, hogy a koncert előtt hogyan lettem majdnem letartóztatva, most viszont bemásolok ide néhány dalszövegrészletet, melyek szerintem elég tanulságosak, utána néhány videó (az első a fent említett koncerten készült, az elején hallható, ahogy Win Butler mondja, hogy itt dolgozott):

"Sometimes I wonder if the world's so small
That we can never get away from the sprawl
Living in the sprawl
Dead shopping malls rise like mountains beyond mountains
And there's no end in sight"

"I feel like I've been living in
A city with no children in it
A garden left for ruin by a billionaire inside of a private prison"

"First they built the road, then they built the town
That's why we're still driving around"

"Some cities make you lose your head
Endless suburbs stretched out thin and dead
And what was that line you said
Wishing you were anywhere but here"

1 komment

Címkék: város


A bejegyzés trackback címe:

https://houstory.blog.hu/api/trackback/id/tr42922155

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

isolde 2011.06.25. 19:22:38

Ó, én is nagyon szeretem őket, Amszterdamban voltam pár éve koncerten, nagyon jók élőben (is).
süti beállítások módosítása